Etelä-Karjalan liittoProjektitPäättyneet projektitEteläisen Saimaan vesistö- ja luontomatkailun vähähiiliset liikenneketjut

Eteläisen Saimaan vesistö- ja luontomatkailun vähähiiliset liikenneketjut

Hankkeessa selvitetään eteläisen Saimaan vesistö- ja luontomatkailun vähähiilisten matkaketjujen vesi- ja maaliikenteen yhteyksiä ja niiden kehittämis- ja investointitarpeita. Hankkeessa tuotetaan ratkaisuehdotuksia, joita toteuttamalla eteläisellä Saimaalla liikkuminen olisi sujuvaa ja vähähiilistä ja tukisi luonto- ja maaseutumatkailun kehittämistä sekä retkeily- ja Geopark-kohteiden saavutettavuutta.

Hankkeen kohdealueena ovat Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon vesi- ja maaliikenteen yhteydet eteläisen Saimaan alueella. Hankkeen toteuttaa Etelä-Karjalan liitto yhteistyössä Etelä-Savon maakuntaliiton kanssa. Hanketta hallinnoi Etelä-Karjalan liitto. Hanke toteutetaan vuoden 2020 aikana.

Hankkeen rahoittaa (100 %) Euroopan maaseudun kehittämisen maaseuturahasto.

Hankkeen tarinakartta- sivusto

Lisätietoja: Liikenneasiantuntija Sonja Tynkkynen, +358 40 681 7163, [email protected]