Etelä-Karjalan liittoProjektitPäättyneet projektitEtelä-Karjalan polkupyöräilyn teemareitit

Etelä-Karjalan polkupyöräilyn teemareitit

Polkupyöräilyn teemareitti -hanke on valmis. Hankkeen tavoitteena oli saada Etelä-Karjalaan uudenlaisia pyöräilyreittejä ja niiden digitaalisia reitti- ja matkailupalveluita palvelemaan niin pyöräilyharrastajia kuin matkailijoitakin.

Etelä-Karjalan liiton hankkeessa on suunniteltu 15 eripituista teemallista pyöräilyreittiä Etelä-Karjalan maakunnan alueella. Reitit innostavat ja ohjaavat alueen asukkaita pyöräilemään ja tutustumaan omaan maakuntaan, mutta tarjoavat myös matkailijoille mukavaa toimintaa. Reittejä on Imatran ja Lappeenrannan kaupunkien alueella tunnin pyöräilylenkistä alkaen, toki aikaa saa menemään enemmänkin kun pysähtyy tutustumaan nähtävyyksiin ja viipyy museoissa, tai vaikkapa kahvi- tai lounastauolle pidemmäksikin aikaa. Pyöräilyn teemareiteille lähtevien toivotaankin varaavan aikaa myös kohteille.

Rahoitus pyöräreittien suunnitteluun saatiin Kaakkois-Suomen ELY-keskukselta Maaseudun kehittämisohjelmasta. Opastauluja varten on tarkoitus hakea erillistä rahoitusta.  Teemareittihankkeen toteuttivat Etelä-Karjalan liitto ja Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiö. Karttatyöstä on vastannut FCG. Etelä-Karjalan liitto on laatinut tiedotteen hankkeen valmistumisesta.

Lisätietoa pyöräilyreiteistä Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön sivuilta ja Outdoor Activen sivuilta.

Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön kotisivut
Outdoor Activen kotisivut
Outdoor Activen Travel Guide -sivusto, jonne on koottu tietoa Etelä-Karjalan polkupyöräreiteistä.

Pyöräilyreittien esittelyvideo

[iframe src=”https://www.youtube.com/embed/IxYGD4jhYkk” width=”560″ height=”315″]

Videon toteutus: AVP media. (lisätty 11.7.2018)

Etelä-Karjalan polkupyöräilyn teemareitit -esite (pdf, kesäkuu 2020)

Blogiteksti ja kuvia pyöräreitistä Saimaan kanavan suluille (2.8.2018).