Etelä-Karjalan liittoVetoomus hallitukselle Parikkalan rajanylityspaikan avaamiseksi

Vetoomus hallitukselle Parikkalan rajanylityspaikan avaamiseksi

Maakuntajohtaja Satu SIkanen puhuu yleisölle Punkaharjulla 17.9.2021.

Itäsuomaliset yrittäjät vetoavat hallitukseen Parikkalan rajanylityspaikan avaamisen puolesta. Yrittäjien ja yrittäjäjärjestöjen vetoomus tehtiin Punkaharjulla järjestetyssä seminaarissa.

Tilaisuuden puheenvuoroissa tuotiin laajasti esille ylityspaikan tuomaa piristysruisketta ja uusia mahdollisuuksia niin matkailun kuin muunkin elinkeinotoiminnan aloille. Ulkoministeriön Itäosaston apulaisosastopäällikkö Mikko Kivikoski valotti ylityspaikan avaamisprosessia eri ministeriöiden yhteistyönä.

Seminaarin osallistujat allekirjoittivat valtioneuvostolle osoitetun vetoomuksen, jotta Suomen hallitus toimeenpanisi viipymättä Parikkalan rajanylityspaikan avaamisesta tehdyn periaatepäätöksensä.

Hybridimallilla järjestettyyn seminaarin osallistui yli 40 henkilöä paikan päällä ja 30 etänä. Etelä-Karjalan liitto oli mukana järjestämässä Parikkalan rajanylityspaikan avaamisen mahdollisuuksia käsittelevää yrittäjätapaamista. Tilaisuus pidettiin 17.9.2021 Punkaharjulla.

Kuva: Etelä-Karjalan maakuntajohtaja Satu Sikanen kertoi Parikkalan rajanylityspaikan valmistelun eteen tehdyistä toimenpiteistä ja ylityspaikan tuomista vaikutuksista aluetaloudelle.