Etelä-Karjalan liitto1.3. päättyneeseen Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoitushakuun saapui runsaasti hakemuksia

Piirretty kuva, jossa on muistilehtiön päällä suurennuslasi ja kynä.

Perjantaina 1.3. sulkeutunut Etelä-Karjalan liiton EAKR-rahoitushaku herätti kiinnostusta maakunnan hanketoimijoiden keskuudessa. Hakuun lähetettiin yhteensä 20 hankehakemusta, joista kuusi oli yhden toteuttajan hankkeita. Rahoitusta haettiin erityisesti toimintalinjasta 1, Innovatiivinen Suomi.

Haettavana ollut kokonaissumma oli 3,1 miljoonaa euroa. Haetun rahoituksen kokonaismäärä oli noin 2,5 miljoonaa euroa, joka jakaantui siten, että toimintalinjasta 1 haettiin noin 2 miljoonaa euroa ja toimintalinjasta 2 noin 0,5 miljoonaa euroa.

Hankehakemusten arviointi on käynnistynyt, ja hakijoihin ollaan yhteydessä arvioinnin valmistuttua.

Lisätietoja: rahoitusasiantuntija Eini Arponen, [email protected], 040 754 9089

EU-lippu ja teksti "Euroopan unioinin osarahoittama".