Etelä-Karjalan liittoTopi Suomalainen aloittaa Etelä-Karjalan liiton aluesuunnittelupäällikkönä elokuussa

Maanmittaustekniikan diplomi-insinööri (DI) Topi Suomalainen (41 v.) on valittu avoinna olleeseen Etelä-Karjalan liiton aluesuunnittelupäällikön tehtävään. Hän aloittaa työssään 16.8.2021. Etelä-Karjalaan hän siirtyy Kouvolan kaupungin kaavoitusinsinöörin paikalta.

Topi Suomalaisella on pitkä kokemus kaavoitustyöstä kuntakentällä. ”Tätä 15 vuoden kuntakaavoituskokemusta voin hyödyntää Etelä-Karjalan Maakuntakaava 2040 valmistelussa”, Topi Suomalainen toteaa. Kuntakaavoittajana Suomalainen on ollut myös mukana Kymenlaakson maakunnan maakuntakaavan valmistelussa.

”Pitkäkestoisista ja laajoista yleiskaavahankkeista minulla on kokemusta Kouvolan kaupungin palveluksessa, kaavoitusinsinöörin tehtävässä. On hienoa päästä mukaan Maakuntakaava 2040:n suunnitteluprosessiin jo heti alkuvaiheesta”, Suomalainen sanoo.

Topi Suomalainen tulee viihtymään hyvin Etelä-Karjalassa niin työn kuin vapaa-ajankin puitteissa. ”Vapaa-aika kuluu lasten suunnistusharrastuksen parissa huoltotehtävissä Lappeen Riennon väreissä”, toteaa hiihtosuunnistuksen kaksinkertainen nuorten maailmanmestari Topi Suomalainen.

Lisätietoja: elinvoimajohtaja Jami Holtari, p: +358 400 551 435 , s-posti: [email protected]