Etelä-Karjalan liittoParalympiavoittajat palasivat kotimaahan

Paralympiavoittajat palasivat kotimaahan

Kuvituskuva, jossa on Etelä-Karjalan iskulauseita.

Lappeenranta, Imatra ja Etelä-Karjalan liitto valmistelevat kansalaisjuhlaa voittajien kunniaksi

Talviparalympiakisojen mitalistit, lappeenrantalainen alppihiihtäjä Santeri Kiiveri ja imatralainen lumilautailija Matti Suur-Hamari, palasivat kotiin Pekingistä tiistaina.

Kotimaakunnassa mitalimiehille valmistellaan yhteistä kansanjuhlaa. Lappeenranta, Imatra ja Etelä-Karjalan liitto ovat sopineet, että juhla järjestetään yhteisvoimin Lappeenrannan kansalaistorilla lauantaina 26.3. iltapäivällä. Lappeenrannan kaupunki vastaa juhlan käytännön järjestelyistä. Sankareita tullaan muistamaan maakunnallisessa kansanjuhlassa jaettavilla palkinnoilla. Palkintojen suuruus pysyy vielä yllätyksenä.

Etelä-Karjalan liitto maakunnallisena toimijana on mukana juhlan yhteistyökumppanina. Juhlaohjelman sisältö on valmistelussa. Kansalaisilla on joka tapauksessa mahdollisuus onnitella paralympiakisojen voittajia.

Santeri Kiiveri toi talviparalympialaisista kultaa miesten pystylaskijoiden suurpujottelussa ja hopeaa alppiyhdistetyssä.
Lumilautailija Matti Suur-Hamari otti Pekingin kisoista kultaa päälajissaan lumilautacrossissa sekä hopeaa banked slalomista.