Etelä-Karjalan liittoPäivi Ilves jatkaa rajaohjelmayksikön johdossa

Päivi Ilves jatkaa rajaohjelmayksikön johdossa

Etelä-Karjalan maakuntahallitus päätti 19.9.2022, että Päivi Ilves jatkaa rajaohjelmayksikön ohjelmajohtajana. Päivi Ilves on toiminut syyskuun alusta alkaen ohjelmajohtajan viransijaisena Jukka-Pekka Bergmanin virkavapaan aikana.

Etelä-Karjalan liiton rajaohjelmayksikön aiempi ohjelmajohtaja Jukka-Pekka Bergman on siirtynyt kunnanjohtajaksi Ruokolahdelle. Hän jätti perjantaina 16.9. irtisanoutumisilmoituksensa ohjelmajohtajan virasta 10.10.2022 alkaen.

Rajaohjelmapalveluiden yksikön tehtävänä on saattaa loppuun ohjelmakauden 2014-2020 CBC-ohjelma. Ohjelman käynnissä olevat hankkeet päättyvät vuoden 2023 aikana. Vuosien 2021-2027 CBC-ohjelman valmistelu on keskeytetty Venäjän ja Ukrainan sodan vuoksi, joten Etelä-Karjalan liiton rooli ohjelmien hallintoviranomaisena päättyy kauden 2014-2020 CBC-ohjelman sulkemiseen. Rajaohjelmapalveluiden yksikön toiminnan uudelleenjärjestelyt tulevat siten ajankohtaisiksi vuoden 2023 aikana.

Rajaohjelmapalveluiden yksikössä vain ohjelmajohtajalla on virkasuhde, jota yksikön viranhaltijapäätöksenteko edellyttää. Ohjelmajohtajan viranhoito on tarkoitus toteuttaa sisäisin järjestelyin siten, että johtava asiantuntija siirretään pysyvästi ohjelmajohtajan virkaan.

Päivi Ilves on toiminut aiemminkin rajaohjelmapalveluiden yksikössä ohjelmajohtajana ja on erittäin hyvin perehtynyt CBC-ohjelmaan ja sen hallinnointiin, hallintoviranomaisen tehtäviin sekä ohjelmajohtajan tehtävän vaatimuksiin.

Lisätietoja: Ohjelmajohtaja Päivi Ilves, +358 40 558 6011, [email protected]