Etelä-Karjalan liittoMustan ja Valkoisen Teatterifestivaalien yhteydessä pilotoidaan Taste Saimaa -tapahtumayhteistyötä

Mustavalkoisella taustalla tekstit "25.-29.7.2023 Imatra, Black & White theatre festival".

Haluatko tuottaa festivaaleille vaikkapa katuteatteria vieraanvaraisuuden teemasta?

Saimaan ainutlaatuista gastronomiaa ja kulttuuria juhlistetaan uudenlaisilla ruokaa ja kulttuuria yhdistävillä elämyksillä ja tapahtumilla. Saimaan alueelle on myönnetty kansainvälinen Saimaa European Region of Gastronomy -titteli vuodelle 2024.

Taste Saimaa -kumppaneiksi vuodelle 2024 voivat hakeutua myös alueen tapahtumat. Vuonna 2023 tätä jo pilotoidaan pienimuotoisena tapahtumayhteistyönä. Etelä-Karjalassa pilotoinnin käynnistää yhteistyö Mustan ja Valkoisen Teatterifestivaalin kanssa heinäkuussa. Käytännössä luovan alan toimijat voivat tarjota Teatterifestivaalin yhteyteen esimerkiksi taide- ja kulttuurialan sisältöjä, osallistavaa toimintaa tai ruokaa ja taidetta yhdistävän esityksen. Pilotoinnit valitaan hakemusten perusteella ja toteutetaan ostopalveluna. Tavoitteena on löytää kaksi erillistä pilotoitavaa sisältöä, joihin on varattu 1 000 euroa / toteutus.

Taste Saimaa -pilotointien avulla pyritään testaamaan ja luomaan uusia ruokamatkailua ja kulttuurisisältöjä yhdistäviä palvelutuotteita Saimaan seudulle. Pilotointeja on tarkoitus toteuttaa kolme kussakin maakunnassa eli Etelä-Karjalassa, Etelä-Savossa ja Pohjois-Karjalassa, ja niitä jatketaan vuonna 2024.

Hakemukset Mustan ja Valkoisen Teatterifestivaalin tapahtumayhteistyöhön tulee jättää 23.6.2023 klo 16 mennessä. Päätökset valinnoista tehdään 5.7.2023.

Hakemukset ja tarkemmat ohjeet: https://www.tastesaimaa.fi/pilottitapahtuma

Lisätietoja:
Anu-Anette Varho, hankeasiantuntija, +358 40 673 7507, [email protected]