Etelä-Karjalan liittoMiikkulaiset ratkovat arjen digipulmia Etelä-Karjalassa

Miikkulaiset ratkovat arjen digipulmia Etelä-Karjalassa

Sarjakuva, jossa pariskunta keskustelee kirjastojen palveluista. Nainen kertoo miehelle, kunka e-kirjastoa käytetään ja e-kirjoja luetaan.

Etelä-Karjalan digituen tarjontaa esitellään parhaillaan mediassa sarjakuvakampanjan avulla. Kolme erillistä sarjakuvaa julkaistaan Etelä-Saimaan etusivulla sunnuntaina 16.5., maanantaina 17.5. ja tiistaina 18.5. Maakunnallinen digituen verkosto jakaa sarjakuvia sähköisesti myös omissa kanavissaan.

Sarjakuvissa on kuvattu fiktiivisen Miikkulaisten suvun jäseniä erilaisten digipulmien äärellä. Kampanjan tavoitteena on lisätä tietoisuutta digituen tarjonnasta Etelä-Karjalassa. Sarjakuvissa ovat esillä kirjastojen tarjoama digituki, sähköiset terveyspalvelut sekä mobiilipankki.

Kampanjan pääviesti on, että digitukea on saatavissa useilta eri tahoilta ja neuvoa kannattaa kysyä rohkeasti. Etelä-Karjalan digituen tarjontaa on esitelty laajemmin osoitteessa ekarjala.fi/digituki.

Maakunnan digituen tarjontaa koordinoidaan Digituki @ ekarjala II -hankkeessa, jota toteuttavat Etelä-Karjalan liitto, Eksote ja Imatran kaupunki.

Lisätietoja: projektikoordinaattori Kaisa Kangasmäki, Eksote, [email protected], p. 040 684 6182