Etelä-Karjalan liittoKulttuurileijonien luola tarjoaa mahdollisuuden kehittää kulttuuri-ideoita ammattilaisten kanssa

Kultainen leijonan pää näkyy puoliksi vasemmassa reunassa. Sen oikealla puolella teksti "Etelä-Karjalan kulttuurileijonien luola".

Kulttuurileijonien luola järjestetään Etelä-Karjalassa ensimmäistä kertaa 8.6.2023, ja tapahtumassa kulttuurialan edustajilla on mahdollisuus tuoda ideoitansa ”leijonien” eli alan ammattilaisten ruodittavaksi.

Omalle idealle tai hyvälle käytännölle voi tilaisuudessa saada ammattilaisten rehellisen mielipiteen ennen sen kehittämistä valmiiksi tuotteeksi. Kulttuurileijonien luolassa ”kovat luut” sanovat suoraan, miten he ottaisivat myytävänä olevan idean omakseen – vai ottaisivatko.

Kulttuurileijonien työskentelyä voi seurata myös yleisönä

Kulttuurileijonien luola -tilaisuus on maksuton, ja siihen mahtuu ennakkoilmoittautumisten järjestyksessä 40 henkeä. Tapahtumaan voi tulla yleisöksi kuuntelemaan, millaista palautetta kulttuurileijonat antavat esitetyille ideoilla. Myös yleisöllä on mahdollisuus kommentoida ideoita.

Tilaisuus on tarkoitettu luovien alojen ja kulttuurin toimijoille, yrityksille, organisaatioille, ammatinharjoittajille ja harrastajille sekä näiden kumppaneille ja verkostoille.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Etelä-Karjalan liitto, ELY-keskus, Suomen kulttuurirahasto, Taiteen edistämiskeskus ja Parasta itää -hanke. Samalla konseptilla on järjestetty ensimmäinen Kulttuurileijonien luola -tilaisuus Mikkelissä vuonna 2021.

Ilmoittautuminen idean esittelijäksi tai yleisöksi tilaisuuteen 24.5. mennessä lomakkeella

Ohjelma, kulttuurileijonien esittely ja muut tiedot

Lisätietoja: kulttuurikoordinaattori Ossi Välimäki, [email protected], 040 683 2791