Etelä-Karjalan liittoKotkaniemi-foorumia voi seurata myös striimattuna

Kotkaniemi-foorumia voi seurata myös striimattuna

kuvituskuva foorumista

Elokuun 4. järjestettävä ensimmäinen Kotkaniemi-foorumi lähestyy. Tilaisuuteen avattu ilmoittautuminen täyttyi kesäkuussa hetkessä, joten paikan päälle tulevan yleisön paikat ovat jo täyttyneet. Koska tilaisuutta kohtaan on ollut runsaasti kiinnostusta, on foorumi päätetty striimata. Tilaisuudesta lähetetään livestriimi, jonka linkki avataan aamulla 4.8. tapahtuman osoitteessa kotkaniemi.fi/foorumi.

Kotkaniemi-foorumi, uusi valtakunnallinen poliittis-historiallinen keskustelutilaisuus, järjestetään ensimmäistä kertaa 4.8.2022 klo 10 – 17 Kotkaniemen puutarhassa. Kotkaniemi on presidentti P. E. Svinhufvudin pitkäaikaisin kotitalo Luumäellä. Kotkaniemi-foorumin teemat kytkeytyvät Suomen kansakunnan merkittäviin koossapitäviin teemoihin – demokratiaan, oikeusvaltioon ja suvereniteettiin. Ensimmäisen foorumin aiheeksi on valittu ”Demokratian ja Suomen suvereniteetin turvaaminen nyt ja sata vuotta sitten”.

Ohjelmassa kuullaan muun muassa eduskunnan puhemies Matti Vanhasen sekä ulkopoliittisen instituutin johtajan Mika Aaltolan puheenvuorot. Muita esiintyjiä ovat historioitsija Matti Lackman, dosentti Marko Paavilainen, Euroopan parlamentin varapuhemies Heidi Hautala ja europarlamentaarikko Eero Heinäluoma, kansanedustaja ja maakuntahallituksen puheenjohtaja Jukka Kopra, Sitran yliasiamies Jyrki Katainen, Ilta-Sanomien päätoimittaja Ulla Appelsin sekä Ylen ulkomaantoimittajat Marja Manninen ja Mika Hentunen. Tilaisuuden juontaja ja keskustelujen moderaattori on Kari Lumikero.

.foorumin puhujat yhdessä kuvassa.

Kotkaniemi-foorumi on Luumäen kunnan aloitteesta ideoitu uusi tapahtuma, joka järjestetään jatkossa vuosittain. Foorumin järjestävät yhteistyössä Kotkaniemi-säätiö, Luumäen kunta ja Etelä-Karjalan liitto. Tapahtuma on tänä vuonna myös osa Luumäen kunnan 380-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

.luumäen kunta, Etelä-Karjalan liitto ja Kotkaniemi säätiön logot