Etelä-Karjalan liittoKehittämishankkeiden hakemuksia on käsiteltävänä Etelä-Karjalan liitossa ja ELYssä – uusiakin hakemuksia odotetaan

EU-lipputunnus sekä Vipuvoimaa EU:lta -logo.

Maakunnan yhteistyöryhmän sihteeristö (MYRS) kokoontui 24.8.2022 Etelä-Karjalan liiton tiloihin ja osin etäyhteyksin. Kokouksessa käytiin läpi päättyvän rakennerahastokauden ja uuden kauden ensimmäisten hakujen tilannetta. Hakemuksensa jättäneet tarvitsevat nyt malttia, sillä päätöksiä joudutaan vielä odottamaan mahdollisesti loppusyksyyn. Rahoittajilla on suuret määrät hakemuksia käsittelyssä, mutta EURA-järjestelmässä päätöksenteko ei vielä ole mahdollista.

MYRS haluaa myös muistuttaa nyt käynnissä olevista hakumahdollisuuksista:

Hämeen ELY-keskuksessa on auki REACT-EU-ESR-lisähaku, jonka hakuilmoitus on luettavissa Rakennerahastot.fi-sivustolla. Kyseessä on jatkuva haku REACT-EU-ohjelman ESR-hankkeille. Haussa etsitään hankkeita erityistavoitteisiin:

12.3. Digitaalisten taitojen parantaminen

12.4. Yritysten ja yrittäjien nopean muutoskyvykkyyden edistäminen

Yritysten kehittämisavustuksista kannattaa huomioida EU:n elpymis- ja palautumistukivälineen (RRF) mukainen valtakunnallinen rahoitushaku, joka on avoinna vuoden loppuun. RRF:n kansainvälisen kasvun kiihdytysohjelman mukaisella rahoituksella tuetaan digitalisaatiota ja vähähiilisyyttä edistäviä kehittämishankkeita, joilla parannetaan pienten yritysten kasvu- ja kansainvälistymisvalmiuksia. Tästä hausta saat lisätietoa sivulta Kansainvälisen kasvun kiihdytysohjelman (RRF) rahoitushaku on avattu! – ely – ELY-keskus

Lisäksi Etelä-Karjalan liiton REACT-EU-EAKR-lisähaku on avoinna 9.9.2022 saakka. Tästäkin hausta voit lukea lisää Rakennerahastot.fi-sivustolla.

Lisätietoja: Maakunnan yhteistyöryhmän sihteeristön puheenjohtaja, elinvoimajohtaja Jami Holtari, puh. 0400 551 435, sähköposti [email protected]