Etelä-Karjalan liittoKanadan, Ranskan ja Saksan suurlähettiläät vierailivat Etelä-Karjalassa

Kanadan, Ranskan ja Saksan suurlähettiläät vierailivat Etelä-Karjalassa

Saksan ja Ranskan suurlähettiläät hymyilevät.

Etelä-Karjalan liitto isännöi maanantai-iltapäivällä suurlähettiläiden vierailuja maakunnassa. Kanadan suurlähettiläs Jason Tolland keskusteli lounaalla elinvoimajohtaja Jami Holtarin, yhteyspäällikkö Ding Ma’n ja aluekehityspäällikkö Laura Peuhkurin kanssa. Keskustelua käytiin mm. käynnissä olevasta soteuudituksesta ja LUT yliopistosta.

Iltapäivällä Ranskan suurlähettiläs Agnes Cukierman ja Saksan suurlähettiläs Konrad Arz von Straussenburg tutustuivat liiton toimintaan ja maakunnan keskeisiin aluekehitysnäkymiin. Suurlähettiläille esiteltiin mm. Kaakkois-Suomi – Venäjä CBC-ohjelman toimia sekä Etelä-Karjalan liiton toimintaa EU:n suunnalla.

Aamupäivällä suurlähettiläät vierailivat Nuijamaan rajalla sekä LUT-yliopiston kampuksella Lappeenrannassa. Illalla he tutustuvat Lappeenrantaan kaupungin vieraina.

Tiistaina Saksan ja Ranskan suurlähettiläiden ohjelmassa on vielä Soletair Power sekä UPM-Kymmene yritysvierailut.

Saksan ja Ranskan suurlähettiläsvierailun kutsujana oli lappeenrantalainen Timmo Blauberg, joka on molempien maiden kunniakonsuli alueella.