Etelä-Karjalan liittoHakuilmoitukset oikeudenmukaisen siirtymän rahaston (JTF) tuesta tavoittivat hyvin hakijat Etelä-Karjalassa

Piirretty kuva, jossa sinisellä taustalla käsi ojentaa seteleitä toiselle kädelle.

EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelman uusimman rahaston eli oikeudenmukaisen siirtymän rahaston (JTF) ensimmäiset hankehaut avattiin Etelä-Karjalan liitossa huhtikuussa. Nämä haut koskevat kehittämishankkeita ja kuntien perusrakenteen investointeja. Vuoden 2023 loppuun asti jatkuvien hankehakujen ensimmäinen valintajakso päättyi toukokuun loppuun. Käytännössä siis ne hakemukset, jotka on jätetty toukokuun loppuun mennessä viranomaiskäsittelyyn sähköisessä EURA2021-järjestelmässä, otetaan nyt arvioitavaksi. Palautetta hakemuksen jättäneille hakijoille pyritään antamaan jo ennen kesälomakautta.

Etelä-Karjalan liiton JTF-rahoitusta on jaettavissa kehittämis- ja investointihankkeille vuonna 2023 yhteensä reilut 6,2 miljoonaa euroa. Jo ensimmäisen valintajakson hankkeisiin haettiin JTF-tukea yli 6,5 miljoonan euron edestä, joten kilpailu rahoituksesta on kovaa.

Lisätietoja: aluekehityspäällikkö Heli Gynther, [email protected], 040 485 5109

EU-lippu ja teksti "Euroopan unioinin osarahoittama".