Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalassa selvitetään asukkaiden liikkumistottumuksia

Etelä-Karjalassa selvitetään asukkaiden liikkumistottumuksia

Syksyinen maisema Lappeenrannan matkakeskukselta. Etualalla on yliopistolle menossa oleva linja-auto sekä mies matkalaukun kanssa.

Etelä-Karjalan liitto selvittää maakunnan asukkaiden liikkumistottumuksia yhteistyössä Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen ja maakunnan kuntien kanssa. Selvityksen toteuttavat Ramboll Finland Oy ja Mailhouse Oy.

Selvitykseen liittyvä kysely on lähetetty satunnaisesti valituille 9 000:lle Etelä-Karjalan asukkaalle. Kyselyssä selvitetään asukkaiden päivittäistä liikkumista sekä tyytyväisyyttä liikenneolosuhteisiin. Selvitys valmistuu vuoden 2022 alussa, ja sen tuloksia hyödynnetään maakunnan suunnittelussa, esimerkiksi maakuntakaavatyössä ja liikennejärjestelmäsuunnittelussa.

Lisätietoja: Sonja Tynkkynen, [email protected], 040 681 7163