Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan liitto kannattaa kappelin rakentamista Rautjärvelle

Etelä-Karjalan liitto kannattaa kappelin rakentamista Rautjärvelle

liiton logo kukkilintupohjalla

Etelä-Karjalan liitto esittää, että Ruokolahden seurakunta rakentaisi palaneen kirkon tilalle Rautjärvelle kappelin, johon mahtuisi noin 200 henkilöä. Kappelissa voitaisiin järjestää jumalanpalveluksia ja muita kirkollisia tilaisuuksia, ja se toimisi tärkeänä siunauskappelina hautausmaan välittömässä läheisyydessä.

Etelä-Karjalan liitto on lähettänyt Ruokolahden seurakunnalle vetoomuksen, jossa esitettään kappelin rakentamista Rautjärvelle joulukuussa palaneen kirkon paikalle. Rautjärven kirkon seutu on merkitty maakuntakaavassa maakunnallisesti merkittävänä kulttuurihistoriallisena ympäristönä. Tämän vuoksi uuden kappelin suunnittelua tulisi tehdä yhteistyössä mm. Etelä-Karjalan museon kanssa.

Kappelin rakentaminen Rautjärvelle on osoitus rajaseudun tulevaisuuteen tähtäävästä ajattelusta, jota on syytä vaalia erityisesti näinä aikoina, vetoomuksessa todetaan.

Ruokolahden seurakunnalle lähetetyn vetoomuksen ovat allekirjoittaneet maakuntavaltuuston ja maakuntahallituksen puheenjohtajat sekä maakuntajohtaja.

Lisätietoja: Maakuntajohtaja Satu Sikanen, p: +358 400 661 318, [email protected] ja maakuntahallituksen puheenjohtaja Jukka Kopra, p. + 358 400 515 066