Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan liitosta on haettavissa kansallista kehittämisrahoitusta

Etelä-Karjalan liitosta on haettavissa kansallista kehittämisrahoitusta

Etualalla musta roll up, jossa on Etelä-Karjalan punainen sydäntunnus ja valkoinen teksti "Huomisvetoinen maakunta". Takana näkyy valkokankaalla rahoitusinfotilaisuuden ohjelma.

Etelä-Karjalan liitto järjesti 8.6.2022 alueen toimijoille rahoitusinfon, jossa kerrottiin haettavista kansallisista rahoituksista ja myös Interreg-rahoituksen mahdollisuuksista. Infoon oli kokoontunut noin 40 alueen kehittäjää kuulemaan rahoitusmahdollisuuksista ja vaihtamaan ajatuksia maakunnan kehittämisestä.

Rahoitusinfo oli samalla kansallisten rahoitusten avaustilaisuus, sillä hakuilmoitus, tukihakemuslomake ja hakuohjeet on nyt julkaistu Etelä-Karjalan liiton verkkosivujen Rahoitus-osiossa.

Vuonna 2022 haettavissa olevan tuen kokonaismäärä on lähes 1,7 miljoonaa euroa. Rahoitus soveltuu suhteellisen pienille ja kompakteille kehittämishankkeille. Esimerkiksi erilaiset selvitys-, pilotointi- tai toimintamallin kehittämishankkeet tai laajempien hankekokonaisuuksien suunnittelu ja valmistelu voisivat tulla rahoitetuiksi näillä kansallisilla tuilla.  ​

Lisätietoja: aluekehitysasiantuntija Heli Gynther, Etelä-Karjalan liitto, [email protected], 040 485 5109