Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan kuntia sparrataan ilmastotekoihin ensi vuonna alkavassa hankkeessa

Etelä-Karjalan liitto on saanut ympäristöministeriöltä avustusta ”Ilmastotekoja ja -osaamista Etelä-Karjalaan” -hankkeen toteuttamiseen.

Hanketyö käynnistyy 1.1.2022 ja kestää 31.5.2023 asti. Hanketta toteutetaan Etelä-Karjalan liiton, Imatran ja Lappeenrannan asiantuntijoiden voimin ja työ kohdistuu erityisesti Ruokolahdelle, Rautjärvelle, Parikkalaan, Lemille, Luumäelle, Savitaipaleelle ja Taipalsaarelle. Hankkeessa koulutetaan, tehdään kasvihuonekaasupäästölaskelmia, järjestetään ilmastomessut, etsitään kilpailuetua ilmastotyöstä ja paljon muuta.

Tavoitteena on sitouttaa kuntien asukkaat, virkamiehet ja päättäjät ilmastotyöhön sekä saada rahoitushakujen avulla resurssia ilmastotyön tekemiseen jatkossakin. Samalla pyritään kohti Hinku-maakunnan tavoitetta eli maakunnan kasvihuonekaasupäästöjen vähentämistä 80 prosenttia vuoteen 2030 mennessä vuoden 2007 tasosta.

Lisätietoja:
Ympäristökoordinaattori Laura Blomqvist, [email protected], p. +358 40 139 0173