Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan ja Kymenlaakson kehittämiseen haussa lisärahoitusta – ensisijaisina kohteina vetylaakso ja matkailu

EU-lipputunnus sekä Vipuvoimaa EU:lta -logo.

Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson liitot myöntävät REACT-EU-lisärahoitusta EAKR-toimenpiteisiin. Rahoitus käytetään itäisen Suomen valtiosihteerityöryhmän painotusten mukaisiin tarpeisiin, ensisijaisesti Itä- ja Kaakkois-Suomen vetylaaksoon ja matkailuyhteistyöhön Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson maakunnissa. REACT-EU-rahoitus on osa EU:n elpymistoimenpiteitä, jotka on suunnattu koronapandemian aiheuttamien vahinkojen korjaamiseen. Rahoituksella luodaan pohjaa talouden vihreälle, digitaaliselle ja palautumiskykyä tukevalle elpymiselle.

Uudenmaan liitto on nyt avannut 20.1.2023 saakka auki olevan haun. Haussa rahoitusta on yhteensä 1 325 000 euroa ensisijaisesti ylimaakunnallisille kehittämishankkeille, joiden teemana on vetylaakson tai matkailuyhteistyön vahvistaminen.

Hakuilmoitus ja tarkemmat hakuohjeet löytyvät osoitteesta rakennerakennerahastot.fi.

Etelä-Karjalan liitossa lisätietoja hausta antavat aluekehityspäällikkö Heli Gynther, puh. 040 485 5109, tai rahoitusasiantuntija Marja Kälvälä, puh. 040 674 3523.