Etelä-Karjalan liittoEAKR- ja React-EU-rahoitushaku avautuu 16.8.2021

EAKR- ja React-EU-rahoitushaku avautuu 16.8.2021

Kuvituskuva, jossa on Etelä-Karjalan iskulauseita.

Etelä-Karjalan maakunnassa avautuu yksivaiheinen EAKR-rahoitushaku 16.8.2021. Hakemukset tulee jättää EURA 2014 -järjestelmässä viimeistään 30.9.2021. Hakuilmoitus ja hakijan opas julkaistaan haun avautumispäivänä rakennerahastot.fi-verkkopalvelussa: Etelä-Suomi > Ajankohtaista > Hakuajat. Hakua koordinoi Uudenmaan liitto.

Hankkeita voidaan toteuttaa maakunnallisina tai harkinnanvaraisesti ylimaakunnallisina Etelä-Karjalan ja Varsinais-Suomen maakunnissa.

Etelä-Karjalassa haussa ovat avoinna seuraavat toimintalinjat:

Toimintalinja 1 (EAKR): Pk-yritysten kilpailukyky
1.1 Uuden liiketoiminnan luominen
2.1 Pk-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Toimintalinja 8: REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
12.1 Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Haun painotukset Etelä-Karjalassa ovat seuraavat:

Toimintalinjan 1 erityistavoitteiden osalta hankkeiden tulee tukea kuntarajat ylittävää yhteistyötä, joka tähtää yritysten tarpeista lähtevään ja niitä palvelevaan toimintaan sekä tarjoaa niille tukea ideoiden edelleen kehittämiselle. Yritysten kasvua tukevien palvelujen kehittämisessä tulee huomioida valtakunnallisesti valmisteilla oleva muutos TE-palveluiden siirtymisestä kunnille.

REACT-EU:n osalta haussa painotetaan edellä mainitun lisäksi erityisesti koronakriisistä kärsiville palvelualoille kohdentuvia hankeideoita, jotka auttavat yrityksiä uudistamaan ja kehittämään toimintaansa elpymisvaiheessa.

Rahoitusta Etelä-Karjalan liiton rahoituskehyksestä on käytettävissä toimintalinjaan 1 n. 620 000 euroa ja toimintalinjaan 8 n. 280 000 euroa.

Lisätietoja: rahoitusasiantuntija Merja Taipale, [email protected], puh. 040 139 0174