Etelä-Karjalan liittoAKKE-rahoitusta haettavana 31.5.2021 asti

AKKE-rahoitusta haettavana 31.5.2021 asti

Kuvituskuva, jossa on Etelä-Karjalan iskulauseita.

Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman (AKKE) rahoitushaun ensimmäinen valintajakso oli auki 7.12.2020–31.1.2021. Valintajaksoon saapuneista 13 hakemuksesta rahoituksen sain seitsemän hanketta, joiden yhteenlaskettu avustussumma on 294 974 euroa. Rahoitusta on jäljellä 153 026 euroa, ja seuraava valintajakso on auki 24.3.–31.5.2021. Jos myönnettyä rahoitusta on tämän jälkeen jäljellä, haku toteutuu jatkuvana 30.10.2021 saakka.

Haun painotukset ja ehdot ovat samat kuin edellisellä 7.12.2020–31.1.2021 valintajaksolla. Niistä löytyy lisätietoa Etelä-Karjalan liiton verkkosivuilta välilehdestä Rahoitus valitsemalla siellä ”AKKE-rahoitus selviytymissuunnitelman toimeenpanoon”. Sivulla on myös linkit muun muassa hakulomakkeisiin, hakemuksen täyttöohjeeseen sekä muihin hankehallinnoinnissa mahdollisesti tarvittaviin lomakkeisiin.

Työ- ja elinkeinoministeriö myönsi 17.11.2020 Etelä-Karjalan liitolle Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman AKKE-rahoitusta 448 000 euroa. Rahoitus pohjautuu Etelä-Karjalan selviytymissuunnitelmaan ja on osa koronatilanteesta toipumisen tueksi kohdennettavaa rahoituspakettia.

Rahoitettavilla hankkeilla tulee edistää elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä sekä työllisyyttä tai elinkeinorakenteen uudistumista Etelä-Karjalan selviytymissuunnitelman sekä maakuntaohjelman mukaisesti. Maakuntahallitus on 16.11.2020 kokouksessa hyväksynyt haun painotukset Etelä-Karjalassa ja 22.3.2021 kokouksessa uuden valintajakson avaamisen.

Lisätietoja: hankekoordinaattori Merja Taipale, [email protected], p. 040 139 0174