Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan yhteinen ekarjala-portaali uudistui – nyt esillä enemmän ajankohtaistietoa sekä asukkaiden kirjoituksia

Maakunnallisen ekarjala-portaalin etusivu.

Etelä-Karjalan liiton tiedote 27.3.2020

Maakunnallinen ekarjala-portaali (ekarjala.fi) uudistui torstaina 26.3. Uudelle etusivulle on tuotu aiempaa runsaammin maakuntaa koskevaa ajankohtaistietoa, joka juuri tällä hetkellä painottuu luonnollisesti koronavirukseen. Portaaliin on koottu koronaan liittyviä linkkejä sekä Etelä-Karjalan asukkaille että yrittäjille.

Etelä-Karjalan yhteisestä portaalista asukkaat sekä muut Etelä-Karjalasta kiinnostuneet löytävät kootusti koko maakuntaa koskevat tiedot. Se toimii helposti muistettavana laskeutumissivustona, jonka kautta pääsee katsomaan muun muassa maakunnan tapahtumia, matkailusivuja ja tilastotietoja. Myös maakunnallinen tapahtumakalenteri (tapahtumat.ekarjala.fi) on uusittu hiljattain, ja tällä viikolla siihen on lisätty mahdollisuus ilmoittaa virtuaalitapahtumista eli tapahtumista, joilla ei ole fyysistä osoitetta. Näin ollen kalenterissa on nyt kätevää tiedottaa esimerkiksi videon kautta välitettävistä satutunneista tai pienimuotoisista konserteista.

Maakuntaportaalissa esitellään jatkossa myös Etelä-Karjalan suuria kehityshankkeita, kuten Hiitolanjoen ennallistamista sekä Kutilan kanavan suunnittelua.  Portaali elää jatkuvasti sen mukaan, mitä asioita maakunnassa on pinnalla.

Etelä-Karjalan liitto uudisti ekarjala-portaalin yhteistyössä kuntien kanssa. ”Kuntien edustajista koottiin ekarjala-kehitysryhmä, jossa yhdessä pohdimme keinoja portaalin elävöittämiseksi. Halusimme saada myös asukkaiden äänen paremmin kuuluviin”, Etelä-Karjalan liiton viestintäasiantuntija Virve Lindström kertoo. ”Nyt portaalissa on lanseerattu juttusarja ’Tarinoita tosielämästä’, johon kuka tahansa voi ehdottaa omaa tekstiään.” Lisätietoa kirjoitusten tarjoamisesta löytyy portaalin etusivulta.

Portaalia ylläpitää Etelä-Karjalan liitto. Myös Etelä-Karjalan liiton omat kotisivut uudistettiin samanaikaisesti ekarjala-portaalin kanssa. Ne toimivat osoitteessa ekarjalaliitto.meitadev.fi/liitto.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Virve Lindström, [email protected], 040 823 4229