Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan edustajat tapaamassa Rajavartiolaitoksen päällikköä Ilkka Laitista

(Tiedote 4.12.2018)

Etelä-Karjalan edustajat kävivät 4.12.2018 tapaamassa Rajavartiolaitoksen päällikköä Ilkka Laitista. Keskusteluissa olivat esillä Rajavartiolaitoksen haasteet, kehitysnäkymät ja resurssit, ja toisaalta Etelä-Karjalan aluetaloudelliset kehittämistarpeet ja -mahdollisuudet kuten Parikkalan rajanylityspaikan avaaminen.

Riittävät taloudelliset resurssit Rajavartiolaitokselle – ja sitä kautta asianmukaisesti valvotun mutta sujuvan rajanylitysliikenteen mahdollistaminen eri ylityspaikkojen kautta – on Etelä-Karjalan maakunnalle elintärkeää, niin matkailun kuin vientiteollisuudenkin kannalta.

Maakuntajohtaja Matti Viialaisen ohella tapaamiseen osallistuivat Lappeenrannan teknillisen yliopiston hallituksen puheenjohtaja Tuomo Rönkkö ja Etelä-Karjalan liiton yhteyspäällikkö Veli-Matti Kesälahti. Rajavartiolaitoksen edustajina kenraali Ilkka Laitisen lisäksi raja- ja merivartio-osaston päällikkö, lippueamiraali Markku Hassinen ja Kaakkois-Suomen rajavartioston komentaja, eversti Ismo Kurki.