Etelä-Karjalan liittoMaakuntahallituksen kokoustiedot 17.10.2022

Maakuntahallituksen kokoustiedot 17.10.2022

Etelä-Karjalan maakuntahallitus kokoontui Lappeenrannassa 17.10.2022. Kokouksen listalla on mm. päätöksiä useista REACT-EU-EAKR -hankehakemuksista.

Suomen Kestävää kasvua ja työtä -rakennerahasto-ohjelmaan lisättiin huhtikuussa 2021 uusia erityistavoitteita REACT-EU-rahoitusta varten. Tällä rahoituksella tuetaan koronapandemian aiheuttamien vahinkojen korjaamista. Etelä-Karjalan osuus REACT-EU-rahoituksesta vuosille 2021–2023 on noin 5,9 miljoonaa euroa. Kauden 2014–2020 hankkeet voivat jatkua vielä vuoden 2023 loppupuolelle.

Kokouksen päätökset on merkitty lyhyesti tälle sivulle mahdollisimman pian kokouksen jälkeen. Kokouksen pöytäkirja julkaistaan asianhallintajärjestelmässä.

Kokouksen esityslista avautuu tästä linkistä.

Linkit kokouksen asiakohtiin ja päätökset lyhyesti:

Edellisen kokouksen pöytäkirja (Merkittiin tiedoksi.)
Etelä-Karjalan liiton perussopimuksen uudistaminen (Hyväksyttiin muutettuna.)
Etelä-Karjalan liiton vuoden 2023 talousarvio ja talous- ja toimintasuunnitelma vuosille 2023-2025 (Merkittiin tiedoksi. Maakuntahallitus evästi jatkovalmistelua.)
Hakemus Saavutettava Saimaa (Myönteinen päätös, hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)Lue erillinen tiedote.
Hakemus Voiman Merkit EteläKarjala (Myönteinen päätös, hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)
Hakemus Green Connect – EteläKarjalan ja Päijät-Hämeen EU-yhteistyön vahvistaminen (Myönteinen päätös, hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)
Hakemus ETKO – Ennakointikyvykkyys ja tuotekehitysosaaminen vahvuudeksi (Kielteinen päätös, esityksen mukaisesti.)
Hakemus MYLLY – Myllytyksellä vauhtia omistajanvaihdoksiin (Kielteinen päätös, esityksen mukaisesti)
Hakemus Kotisatama EteläKarjalaan – Maakunnallisen sijoittumismyynnin kehittäminen (Myönteinen päätös, hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)
Viranhaltijapäätökset (Merkittiin tiedoksi.)
Seuraava kokous (Hyväksyttiin esityksen mukaisesti)

Lisätietoja: Hallituksen sihteeri Olli Seppänen, puh. +358 40 139 0175, [email protected]