Etelä-Karjalan liittoTule meille ilmastoasiantuntijaksi

Tule meille ilmastoasiantuntijaksi

Etelä-Karjalan liiton henkilökuntaa hyppii Lappeenrannan linnoituksen valleilla.

Täällä Saimaan rannoilla on totuttu uskaltamaan ja tekemään asioita uusilla tavoilla. Me Etelä-Karjalan liitossa saamme vaikuttaa tarinan suuntaan. Työporukassa yhdistämme osaamisemme, koska meillä on tehtävä:
Me rakennamme uusinajattelijoiden maakuntaa.

Haemme joukkoomme määräaikaiseen työsuhteeseen ilmastoasiantuntijaa.

Tehtävänäsi on toteuttaa ilmastolain mukainen ilmastosuunnitelma Etelä-Karjalan seitsemälle kunnalle (Lemi, Luumäki, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari). Kunnat ovat saaneet rahoitusta ilmastosuunnitelmien toteutukseen Ympäristöministeriöltä. Rahoituspäätöksen mukaisesti tarjoamme määräaikaisen työsuhteen 30.6.2025 asti.

Työ toteutetaan vuorovaikutuksessa kuntien ja tarpeellisten sidosryhmien kanssa. Kunnille etsitään päästövähennystavoitteita ja toimenpiteitä ja eri tahot sitoutetaan ilmastotyöhön. Toimit osana maakunnallista ilmastotoimijoiden verkostoa sekä teet yhteistyötä myös kansallisella tasolla.

Ilmastoasiantuntijan tehtäviin kuuluu:

• uudistetun ilmastolain mukaisen ilmastosuunnitelman laatiminen Ruokolahden, Parikkala, Rautjärven, Taipalsaaren, Luumäen ja Lemin kunnille
  • sisällyttää ilmastosuunnitteluun myös hiilinielujen vahvistamista sekä ilmastonmuutokseen sopeutumista koskevia toimenpiteitä
  • sitouttaa kuntia ja muita tahoja ilmastotyöhön
  • huolehtia riittävästä vuorovaikutuksesta ja sidosryhmäyhteistyöstä.

Odotamme sinulta:

• tehtävään soveltuvaa korkeakoulutusta
  • ilmasto- ja ympäristöalan asiantuntemusta ja verkostoja
  • aloitteellisuutta, tavoitteellista ja järjestelmällistä työotetta
  • hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutus- sekä viestintätaitoja
  • erinomaista suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa, hyvää englannin kielen taitoa.

Eduksi katsomme kokemuksen maakunnan toimintaympäristön sekä sidosryhmien tuntemuksen.

Tarjoamme sinulle näköalapaikan, jossa pääset itse kehittymään sekä näyttämään suuntaa myös muille. Voimme tarjota sinulle loistavat työkaverit ja mitä parhaimman työyhteisön, joka huolehtii sinun hyvinvoinnistasi.

Palvelussuhteen ehtoihin noudatetaan KVTES:ia. Projektipäällikön tehtäväkohtainen palkka on 3.677,26 euroa/kk. Lisäksi maksetaan työkokemuksen perusteella kokemuslisää sekä työsuorituksen arviointiin pohjautuvaa henkilökohtaista lisää Etelä-Karjalan liiton palkkausjärjestelmän mukaisesti. Koeaika tehtävässä on kuusi (6) kuukautta.

Täytä hakemus Duunitorin oheisesta linkistä ma 7.8.2023 klo 16.00 mennessä.

Lisätietoja:

Tule mukaan uusinajattelijoiden joukkoon!