Etelä-Karjalan liittoSuunnittelukilpailu: Etelä-Karjalan liitto hakee vuosittain jaettavaa palkintoesinettä

Punaisella taustalla valkoiset tekstit: "Suunnittelukilpailu, palkinto 2 500 €, suunnittele Etelä-Karjalan liiton palkintoesine, Kilpailuaika: 1.4.-10.5.2024".

Etelä-Karjalan liitto avaa huhtikuun alussa suunnittelukilpailun, jossa haetaan vuosittain jaettavaa palkintoesinettä. Palkintoa on tarkoitus jakaa Etelä-Karjalan Maakuntapäivän yhteydessä erikseen valittavalle ansioituneelle eteläkarjalaiselle. Palkintoesine jaetaan ensimmäisen kerran lokakuussa 2024.

Kilpailu on avoin, ja siihen voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat henkilöt tai ulkomailla asuvat Suomen kansalaiset. Myös työryhmät voivat osallistua kilpailuun yhteisellä ehdotuksella. Teoksen tulee ilmentää Etelä-Karjalan kulttuuria, maisemaa, historiaa tai muita paikallisia elementtejä. Inspiraatiota voi hakea Etelä-Karjalan liiton arvoista, jotka on esitelty kilpailuohjeiden yhteydessä.

Kilpailuaika on 1.4.–10.5.2024, ja ehdotukset toimitetaan Etelä-Karjalan liiton kirjaamoon kilpailuohjeiden mukaisesti. Voittaja julkistetaan kesäkuussa 2024. Kilpailun voittaja saa 2 500 euron rahapalkinnon ja mahdollisesti hankintasopimuksen vuosittain toteutettavasta palkinnosta. Etelä-Karjalan liitto vastaa palkintoesineiden vuosittaisista kustannuksista.

Tuomaristoon kuuluvat maakuntajohtaja Satu Sikanen ja aluekehityspäällikkö Heli Gynther Etelä-Karjalan liitosta, Virpi Junttila ja Jani Mäkelä maakuntahallituksesta, amanuenssi Sinikka Myyrä Lappeenrannan taidemuseosta, osaamispäällikkö Eija Mustonen LAB-ammattikorkeakoulun Muotoiluinstituutista, teollinen muotoilija Kai Hämäläinen sekä seppämestari, kuvanveistäjä Antti Nieminen. Tuomariston sihteerinä toimii Etelä-Karjalan liiton kulttuurikoordinaattori Ossi Välimäki.

Lisätietoja: Etelä-Karjalan liiton kulttuurikoordinaattori Ossi Välimäki, [email protected], 040 683 2791