Etelä-Karjalan liittoOikeudenmukaisen siirtymän rahaston (JTF) Kaakkois-Suomen rahoitusinfo 16.12.2022

Kuvituskuvassa vihreällä pohjalla puuhahmoja ja piviä. Tekstissä EU lipun vieressä Euroopan Unionin osarahoittama.

Tervetuloa webinaariin kuulemaan ja keskustelemaan uuden oikeudenmukaisen siirtymän rahaston (JTF) rahoituksesta Kaakkois-Suomessa!

Oikeudenmukaisen siirtymän rahasto (Just Transition Fund, JTF) on osa kokonaisuutta, jonka tavoitteena on saavuttaa Euroopan unionin hiilineutraalius vuoteen 2050 mennessä. JTF sisältyy Uudistuva ja osaava Suomi -ohjelmaan.

JTF-rahoituksella tuetaan elinkeinorakenteen monipuolistamista, uusien liiketoimintamahdollisuuksien ja työpaikkojen luomista sekä TKI-toimintaa. Lisäksi sillä tuetaan turvetuotantoalueiden kestävää jälkikäyttöä ja ennallistamista.

Rahoitusta on myönnettävissä kuluvalla ohjelmakaudella merkittävä määrä: Kymenlaaksossa yhteensä noin 32 M€ ja Etelä-Karjalassa noin 25 M€. Rahoitushaut avataan keväällä heti, kun JTF-tuen hakeminen on mahdollista.

Kymenlaakson, Etelä-Karjalan ja Uudenmaan liitot sekä Hämeen ELY-keskus järjestävät JTF-rahaston rahoitusinfon 16.12.2022. Webinaari on tarkoitettu kaikille JTF-rahoituksesta kiinnostuneille, etenkin Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan toimijoille. JTF-hankkeiden ja yhteistyön suunnittelu kannattaa aloittaa jo nyt.

Ilmoittaudu 14.12. mennessä

Ilmoittaudu webinaariin tästä linkistä. Ilmoittautuminen sulkeutuu 14.12.2022. Teams-osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille.

JTF-infon ilmoittautumiskutsu ja ohjelma pdf-muodossa

klo 9.00

Tilaisuuden avaus, maakuntajohtaja Satu Sikanen, Etelä-Karjalan liitto
Oikeudenmukaisen siirtymän rahaston (JTF) rahoitus, ohjelmajohtaja Tiina Huotari, Uudenmaan liitto
Alueelliset siirtymäsuunnitelmat
Millaisia hankkeita maakuntien liitot rahoittavat JTF-rahoituksella?
• Etelä-Karjala, Maaseutuasiamies Jari Lantta, Etelä-Karjalan liitto
• Kymenlaakso, Kehittämispäällikkö Anna-Riikka Karhunen, Kymenlaakson liitto
Kysymyksiä ja keskustelua

klo 10.30–11.30