Etelä-Karjalan liittoMiten uudistamme Etelä-Karjalaa kulttuurilla? 10.6.2022

Miten uudistamme Etelä-Karjalaa kulttuurilla? 10.6.2022

Ihmisiä Lappeenrannan satamassa syysiltana. Kuvan päällä on tekstit "Ajattele - kulttuurimaakunta uusiksi! Keskustelun sytyttäjänä Rosa Meriläinen, pe 10.6.2022 klo 10-14. Tapahtuman järjestäjät: Etelä-Karjalan liitto ja Kulttuurikonklaavi." Oikeassa alareunassa on Etelä-Karjalan tapahtumakalenterin logo.

Tervetuloa keskustelemaan, ideoimaan ja verkostoitumaan paikallisten kulttuuritoimijoiden kanssa 10.6.2022 klo 10–14 Kulttuuritalo Virtaan Imatralle!

Tavoitteena on löytää konkreettisia tapoja edistää maakunnan kulttuurityötä yhdessä tekijöiden kanssa. Kaikille avoimen tilaisuuden järjestävät Etelä-Karjalan liitto sekä Kulttuurikonklaavi.

Tilaisuuden ohjelma

Klo 10 tilaisuuden avaa tuore tiede- ja kulttuuriministeri Petri Honkonen videotervehdyksellä.

Etelä-Karjalan liiton aluekehitysasiantuntija Heli Gynther kertoo maakunnan kulttuurityöstä osana alueen kehittämistä ja valottaa, mikä on Kulttuurikonklaavi.

Keskustelun sytyttäjänä toimii Kulttuuri- ja taidealan keskusjärjestö KULTA ry:n pääsihteeri Rosa Meriläinen.

Klo 11 siirrymme ”Miten uudistamme Etelä-Karjalaa kulttuurilla?” -työskentelyyn.

Työskentelyn tavoitteena on löytää konkreettisia tapoja uudistaa maakuntaa kulttuurin voimin. Tilaisuus luo puitteet, joissa kulttuurintekijät voivat kohdata ja löytää toisia samoista asioista kiinnostuneita tahoja. Kyseessä ei ole mikään tavallinen työpaja, vaan open space. Työskentelyssä aiheet nousevat osallistujilta, ja voit mennä itseäsi kiinnostavaan ryhmään. Pääset siis keskustelemaan itseäsi innostavasta aiheesta muiden samasta teemasta kiinnostuneiden kanssa. Työpajan fasilitoi Emilia Osmala Osanasta.

Noin klo 12 nautimme lounaan työskentelyn lomassa.

Klo 14 yhteinen työskentely ja tilaisuus päättyy seuraavien askelten sopimiseen ja yhteenvetoon.

Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä linkistä tarjoilujen vuoksi viimeistään 3.6.2022.