Etelä-Karjalan liittoMaakunnan yhteistyöryhmän kokoustiedot 22.11.2021

Maakunnan yhteistyöryhmän kokoustiedot 22.11.2021

kuvituskuva EU lippu palapelinä kuvassa liiton logo valkealla ja teksti Maakunnan yhteistyöryhmä.

Uusi maakunnan yhteistyöryhmä (MYR) aloitti kautensa maanantaina 22.11.2021. Ensimmäisessä kokouksessa käsiteltiin mm. yhteistyöryhmän järjestäytymiseen liittyviä asioita.

Maakunnan yhteistyöryhmän puheenjohtaja on maakuntahallituksen puheenjohtaja Jukka Kopra. Ensimmäinen varapuheenjohtaja on Niina Malm (maakuntahallituksen varapj.), toinen varapuheenjohtaja Leena Gunnar (Kaakkois-Suomen ELY) ja kolmas varapuheenjohtaja Sonja Laitinen (SAK:n edustaja).

Uusi MYR kutsuu kokouksiinsa perinteisesti joukon pysyviä asiantuntijajäseniä. Pysyvien asiantuntijoiden lista uusiutui tälläkin kertaa. Asiantuntijoita kutsutaan mukaan maakunnan yhteistyöryhmään eri organisaatioista (suluissa henkilömäärä): • Kaakkois-Suomen TE-toimisto (1) • Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri (1) • Imatran kaupunki (1) • Lappeenrannan kaupunki (1) • LUT/LAB -konserni (1) • Etelä-Karjalan koulutuskuntayhtymä (1) • Opiskelijajärjestöjen edustaja (1) • Suomen Metsäkeskus (1) • Yritysedustajat (3) • Kulttuuritoimijoiden edustaja (1).

Maakunnan yhteistyöryhmän tehtävistä on säädetty laissa. MYRn tehtävänä on aluekehittämistä koskevien suunnitelmien, ohjelmien ja sopimusten valmistelu sekä ja toimeenpanon yhteensovittaminen maakunnassa. Yhteistyöryhmän asettaa maakuntahallitus kunkin vaalikauden alussa.

Linkki MYR:n esityslistaan

Linkit MYR:n kokouksen asioihin ja päätökset lyhyesti:

Edellisen kokouksen pöytäkirja (Merkittiin tiedoksi)
Maakunnan yhteistyöryhmän työjärjestys (Työjärjestykseen tehtiin pieniä teknisiä muutoksia.)
Varapuheenjohtajien valinta ( Varapuheenjohtajiksi valittiin: 1 varapj. Niina Malm, 2. varapj. Leena Gunnar, 3.varapj. Sonja Laitinen)
Maakunnan yhteistyöryhmän sihteeristön kokoonpano (Hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)
Pysyvien asiantuntijajäsenien kutsuminen maakunnan yhteistyöryhmään (Hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)
Etelä-Karjalan maakuntaohjelma 2022-2025 ja sen ympäristöselostus (Maakuntaohjelman tilanne merkittiin tiedoksi.)
Uudistuva ja Osaava Suomi 2021-2027 ohjelman käynnistyminen (Merkittiin tiedoksi. Uuden ohjelman esittely MYR:n kokouksessa. )
EAKR- JA React-EU -hankehaku 3.11.-3.12.2021 (Merkittiin tiedoksi.)
Rakennerahastojen 2014-2020 toteumatilanne (Merkittiin tiedoksi.)
Yritysten kehittämisavustusten 2014-2020 tilannekatsaus (Merkittiin tiedoksi.)
Maaseutuohjelman 2014-2020 tilannekatsaus (Merkittiin tiedoksi.)
Maakunnan yhteistyöryhmän seuraava kokous (Hyväksyttiin esityksen mukaisesti.)

Lisätietoja: MYR sihteeri, elinvoimajohtaja Jami Holtari, puh: +358 400 551 435, sähköposti: [email protected]