Etelä-Karjalan liittoKulttuuriperintö ja kestävä matkailu -tilaisuus 4.4.2024

Kulttuuriperintö ja kestävä matkailu -tilaisuus 4.4.2024

Kesäinen Hiitolanjoki Rautjärvellä.

Kiinnostaako kulttuuriperinnön vaaliminen ja näkyväksi tekeminen? Haluatko oppia lisää kulttuuriperinnön mahdollisuuksista kestävän matkailun kehittämisessä? Mitä ovat oman maakuntasi kulttuuriperinnön vahvuudet?

Tervetuloa Museoviraston, Etelä-Karjalan liiton, goSaimaan ja Rautjärven kunnan järjestämään Kulttuuriperintö ja kestävä matkailu -tilaisuuteen torstaina 4.4.2024 klo 9.30–12.30 Rautjärven Komendantin taloon!

Tilaisuuden tavoitteena on kertoa Unescon maailmanperintösopimuksen sekä Unescon aineettoman kulttuuriperinnön sopimuksenEuroopan neuvoston kulttuurireittiohjelman ja Euroopan kulttuuriperintötunnuksen mahdollisuuksista kulttuuriperintökohteille sekä tuoda esiin, minkälaista tukea ja intoa ne voivat antaa kulttuuriperinnön vaalimiseen sekä kestävän kulttuurimatkailun kehittämiseen. Tavoitteena on myös tunnistaa Etelä-Karjalan kulttuuriperinnön vahvuuksia. Tilaisuuden kohderyhmänä ovat maakuntien kulttuuri- ja kulttuuriperintötoimijat (esim. museot, kotiseututoimijat, yhdistykset), kuntien edustajat, matkailuyritykset sekä alueelliset Visit-organisaatiot ja rahoittajat.

• 9.30 Aamukahvi
  • 10.00 Tilaisuuden avaus, aluekehityspäällikkö Heli Gynther, Etelä-Karjalan liitto
  • Rautjärven kunnan tervehdys
  • Johdatus päivän teemaan, erikoisasiantuntija Anni Alho, Museovirasto