Etelä-Karjalan liittoJoensuu–Imatra-radan nopeudennoston selvityksen julkistaminen 12.5.2021

Joensuu–Imatra-radan nopeudennoston selvityksen julkistaminen 12.5.2021

Veturi sillalla.

Aika:                  keskiviikko 12.5.2021 klo 8.30–9.30
Paikka:              Teams-kokous, Liity kokoukseen napsauttamalla tätä

Joensuu–Imatra-radan nopeudennoston selvitys on tehty Pohjois-Karjalan maakuntaliiton ja Etelä-Karjalan liiton toimeksiantona. Työn tarkoituksena on kartoittaa rataosuuden kehittämistoimenpiteet henkilöliikenteen nopeudennoston mahdollisuuksien näkökulmasta. Selvityksen on tehnyt Proxion Plan Oy ja se julkistetaan tilaisuudessa.

Rataosuudelle on muodostettu vaiheittainen nopeudennoston etenemisehdotus Liikenneviraston vuonna 2018 julkaiseman Joensuu–Imatra-rataosuuden nopeuttaminen -tarveselvityksen toimenpidelistan pohjalta. Rataosuuksien vaiheistus perustuu saavutettaviin yhtäjaksoisiin nopeustasokokonaisuuksiin.

Ohjelma:

Avaus
maakuntajohtaja Markus Hirvonen, Pohjois-Karjalan maakuntaliitto

Joensuu–Imatra-radan nopeudennoston selvityksen esittely
yhteyspäällikkö Jarno Turunen, Pohjois-Karjalan maakuntaliitto

Etelä-Karjalan kommenttipuheenvuoro
maakuntajohtaja Satu Sikanen, Etelä-Karjalan liitto

Hankkeen etenemisnäkymät
Pohjois-Karjalan maakuntavaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Seppo Eskelinen

Keskustelu ja kysymykset
Etelä-Karjalan liitto ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitto