Etelä-Karjalan liittoHANKEAPAJA 21.2.2023 klo 9–12 Kehruuhuoneella Lappeenrannassa

HANKEAPAJA 21.2.2023 klo 9–12 Kehruuhuoneella Lappeenrannassa

Banneri tekstillä Uusinajattelijoiden maakunta.

Onko tarvetta kehittää? Onko teillä hankeidea? Etsittekö kumppaneita yhteiseen kehittämiseen? Tervetuloa mukaan hankeapajille! Tilaisuudessa on paikalla kehittäjätahoja ja kehittämisen rahoittajia. Etelä-Karjalan maakuntaohjelma ja siihen sisältyvät älykkään erikoistumisen valinnat ovat päivän puitteena. Tarkoitus on tarjota alusta yhteiselle työskentelylle ja työstämiselle. Vireillä olevia ideoita voi myös testata ja jatkojalostaa yhteistyössä muiden kanssa. Tilaisuuteen voi toki osallistua myös ilman omaa ideaa.

Etelä-Karjalan liitolla on mahdollisuus rahoittaa ketterästi pienempiä hankkeita kansallisella kehittämisrahoituksella. Välitämme myös EU-rahoitusta. Alue- ja rakennepolitiikan (AURA) ohjelmarahoitusten EAKR ja ESR+ lisäksi on avautumassa kokonaan uusi rahoitusmuoto JTF, johon toivotaan myös laajempia hankekokonaisuuksia toteuttamaan alueellista siirtymäsuunnitelmaa. Alue- ja rakennepolitiikan rahoittajana toimii myös Hämeen ELY-keskus sekä maaseutuohjelman osalta Kaakkois-Suomen ELY-keskus. Maaseutualueilla pienimuotoisempaa kehittämistoimintaa rahoittavat myös Leader-ryhmät. Tilaisuudessa voit keskustella hankeideoista rahoittajien kanssa.

Ohjelma ja tilaisuuden aineistot

9.00 Tilaisuuden avaus, elinvoimajohtaja Jami Holtari

10.00 * Kahvi- ja verkottumistauko *

10.30 Työskentelyä maakuntaohjelman teemoittain

– Voit vierailla eri teemoissa learning cafe hengessä –

11.50 Loppukoonti

12.00 Tilaisuus päättyy

Tervetuloa paikan päälle – tilaisuus toteutetaan paikkaan sidottuna. Ei etäosallistumismahdollisuutta.

Lisätietoja: aluekehityspäällikkö Laura Peuhkuri, [email protected]