Etelä-Karjalan liittoEtelä-Karjalan maakuntahallituksen kokoustiedot 24.1.2022

Etelä-Karjalan maakuntahallituksen kokoustiedot 24.1.2022

Talvinen kuva Lappeenrannan linnoituksesta

Etelä-Karjalan maakuntahallitus kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseen. Kokous järjestettiin hybridikokouksena (etäyhteyksin ja osittain liiton kokoustilassa) maanantaina 24.1.2022.

Kokouksen esityslista avautuu tästä linkistä

Kokouksen päätökset lyhyesti ja linkit asiakohtiin

Edellisen kokouksen pöytäkirja (Merkittiin tiedoksi)
Maakuntavaltuuston 13.12.2021 pidetyn kokouksen pöytäkirja ja päätösten täytäntöönpano (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Talousarvion täytäntöönpano-ohjeet 2022 (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Pöytäkirjojen nähtävilläpito 2022 (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Itä-Suomen neuvottelukunta (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Etelä-Karjalan kulttuurityöryhmän toiminnan jatkaminen (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Etelä-Karjala osana European Region of Gastronomy – Saimaa Candidate 2024 -kehitysprosessia (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Asiakirjahallinnon ja arkistotoimen toimintaohjeet (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Tiedonohjaussuunnitelman ja arkistonmuodostuksen uudistaminen (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Viranhaltijapäätökset (Merkittiin tiedoksi.)
Seuraava kokous (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)
Oikaisuvaatimus rahoitushakemus Saimaa Living Lake: järvitiedolla vetovoimaa luontomatkailuun maksatuspäätökseen (Hyväksyttiin ehdotuksen mukaan.)

Lausuntopyyntö keskipitkän aikavälin ilmastopolitiikan suunnitelmasta (Esittelijä teki muutetun lausuntoesityksen, joka hyväksyttiin yksimielisesti.)

Kokouksen päätöstiedot on merkitty lyhyesti tälle sivulle mahdollisimman pian kokouksen jälkeen. Virallinen pöytäkirjan julkaisu tapahtuu myöhemmin.

Lisätietoja: maakuntahallituksen sihteeri, hallinto- ja kehittämisjohtaja Olli Seppänen,
+358 40 139 0175, [email protected]