Etelä-Karjalan liittoAEBR itärajafoorumi järjestetään Lappeenrannassa 30.8.2022

.englanninkielinen Etelä-Karjalan liiton logo

Association of European Border Regions

.

Euroopan raja-alueiden liiton (AEBR) ulkorajatyöryhmä (AEBR Task Force of External Borders) järjestää itärajafoorumin Lappeenrannassa 30.8.2022. Isäntinä foorumissa toimii Etelä-Karjalan liitto. Keskustelutilaisuus on englanninkielinen.

Tilaisuuden keskusteluissa on keskeisenä aiheena Euroopan ulkorajojen muuttunut tilanne. Venäjän sota on vaikuttanut mm. EU:n ohjelmarahoitukseen.
Tilaisuuteen osallistuu myös Ukrainan Harkovan alueen puheenjohtaja Tetiana Egorova-Lutsenko. Tilaisuudessa uudistetaan Harkovan alueen ja Etelä-Karjalan liiton yhteistyösopimus, joka tehtiin ensimmäisen kerran v. 2017.

Ohjelma

Moderaattori: Johannes Moisio, puheenjohtaja, AEBR Task Force of External Borders

9,30               Rekisteröityminen, aamukahvi (Lappeenrannan kaupungintalo, valtuustosali)

10.00             Tervetuloa, Johannes Moisio, AEBR Task Force of External Borders puheemjohtaja